Право громадян на звернення гарантується Конституцією України (стаття 40), в якій визначено, що громадяни України мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Під зверненнями громадян розуміється викладені в письмовій або в усній формі пропозиції, заяви та скарги.
Основними нормативними актами, на підставі яких в Сумському окружному адміністративному суді здійснюється робота зі зверненнями громадян є:
Звернення громадян, що надійшли до Сумського окружного адміністративного суду, реєструються у журналі реєстрації звернень громадян, матеріали підшиваються у окремі провадження відповідно до номенклатури справ. Про результати розгляду звернення заявник повідомляється особисто.
Протягом І півріччя 2017 року кількість надходження до Сумського окружного адміністративного суду звернень громадян збільшилась удвічі у порівнянні з аналогічним звітним періодом 2016 року.
Так, за І півріччя 2017 року до Сумського окружного адміністративного суду надійшло 4 звернення, а за аналогічний період 2016 року надійшло 2 звернення.
У першому півріччі 2017 року Сумським окружним адміністративним судом проводилась постійна робота з реалізації громадянами України права на звернення, наданого їм Конституцією України та Законом України «Про звернення громадян».
Протягом першого півріччі 2017 року до суду надійшло 4 звернення громадян, з них: 2 скарги (50%) та 2 заяви (50%).
Всі звернення були розглянуті в строк до 15 днів. Отже, терміни розгляду звернень громадян, встановлені Законом України «Про звернення громадян», не порушувались.
Звернення до Сумського окружного адміністративного суду надходили щодо:
- неповідомлення про рух справи в порядку адміністративного судочинства;
- надання завіреної копії рішення суду касаційної інстанції;
- повернення надлишково сплаченого судового збору;
- ведення адміністративної справи.
Всі звернення, що надійшли у І півріччі 2017 року – необґрунтовані.
Нерозглянуті письмові звернення за звітній період відсутні.