flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз обліково-статистичної роботи у І півріччі 2013 році

 Аналіз обліково-статистичної роботи

Сумського окружного адміністративного суду за І півріччя 2013 року

 

Сумським окружним адміністративним судом підготовлено аналітичний огляд стану обліково-статистичної роботи за І півріччя 2013 року.

Впродовж півріччя діловодство суду здійснювалося за допомогою комп’ютерної програми «Діловодство спеціалізованого суду» (КП «ДСС»). Вона забезпечує:

- реєстрацію заяв (скарг) за допомогою електронних карток;

- реєстрацію вхідної та вихідної кореспонденції, робота з документами справи;

- створення проектів документів на основі шаблонів, використовуючи вбудований текстовий редактор;

- виконання автоматичного розподілу справ на суддів;

- ведення реєстрів учасників процесу;

- роботу із судовою статистикою (статистичні картки всіх затверджених форм);

- реєстрацію судового збору;

- накладання електронно-цифрового підпису на документ для засвідчення його відповідності між відправленими документами та тими, що зберігаються в базі діловодства;

- пошук за певними атрибутами карток справ, документів, статистичних карток і т.д.

- доступ та використання інформації по юридичним та фізичним особам, банкам тощо, яка зберігається у відповідних довідниках;

- розмежування доступу до інформації для кожного користувача системи (індивідуальні та групові права).

На підставі наказів голови суду та керівника апарату суду користувачі КП «ДСС» працюють в даній програмі відповідно до їх прав та функціональних обов'язків.

Вхідна кореспонденція, в тому числі процесуальні документи, приймається і опрацьовується користувачами КП «ДСС», яким надано доступ до системи відповідно до їх функціональних обов'язків, і реєструється в автоматизованій системі в день її надходження.

На кожний вхідний документ у автоматизованій системі створюється реєстраційна картка, яка містить інформацію щодо реквізитів та руху документа.

Внесення інформації до реєстраційної картки здійснюється користувачами комп’ютерної програми відповідно до їх функціональних обов'язків.

Дата реєстрації та вхідний номер документа, що складається з номера за порядком у відповідному році та року реєстрації, формуються автоматизованою системою автоматично.

Структура номеру адміністративної справи є такою: код суду першої інстанції (три цифри)/номер справи за порядком у поточному році/рік реєстрації (дві цифри) – вид судочинства. 

Автоматичний розподіл судових справ здійснюється на підставі внесеної до автоматизованої системи інформації протягом робочого дня після реєстрації відповідних документів.

Працівникам апарату суду надається методична допомога щодо повноти та правильності внесення інформації за допомогою КП «ДСС».

При автоматичному розподілі судових справ використовується та враховується така інформація:

- кількість судових справ, що надійшла на розгляд судді;

- кількість фактично відпрацьованого робочого часу (в днях);

- наявність у судді повноважень для здійснення правосуддя на момент розподілу судових справ;

- наявність обставин, що включають або не допускають повторно участі судді (складу суду) у розгляді судової справи відповідно до законодавства;

- відсоток справ, що підлягає розгляду суддею, у разі виконання ним інших повноважень, не пов'язаних із здійсненням правосуддя.

Основним критерієм є річне навантаження суддів суду.

Формування звітності суду здійснюється в комп’ютерній програмі «Діловодство спеціалізованого суду».

При проведенні аналітичного дослідження основними джерелами інформації, яка використовується при здійсненні аналітичної роботи Сумським окружним адміністративним судом, є:

- інформація з автоматизованої системи «Діловодство спеціалізованого суду»;

- аналітичні довідки про підсумки роботи діловодства за зверненнями громадян, що надійшли до Сумського окружного адміністративного суду у І півріччі 2012 та І півріччі 2013 роках;

- довідки структурних підрозділів суду про результати виконання плану роботи в        І півріччі 2013 році.

Систематично працівником суду - провідним спеціалістом з кодифікації вносяться зміни до контрольних примірників кодексів та своєчасно інформуються судді, працівники апарату суду про зміни до законодавства.

На протязі І півріччя 2013 року загальними зборами суддів Сумського окружного адміністративного суду були визначені такі питання:

- обговорення листа Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.01.13 за № 01-11/51 щодо плану занять за підвищення кваліфікації суддів Харківського апеляційного адміністративного суду, Харківського, Полтавського, Сумського окружних адміністративних судів, загальних місцевих судів Харківської, Полтавської, Сумської областей на перше півріччя 2013 року та обговорення листа Вищого адміністративного суду від 29.01.13 за № 119/10/13-13 щодо визначення судді–наставника для організації проходження стажування слухачами Національної школи суддів України;

- організація роботи Сумського окружного адміністративного суду у період проходження виборчого процесу з проміжних виборів до Сумської обласної ради, які відбудуться 14.04.2013;

- затвердження характеристики судді Шаповала М.М., згідно Порядку підготовки документів та розгляду питань щодо призначення суддів на адміністративні посади в адміністративних судах та звільнення їх з цих посад затвердженого Рішенням Ради суддів адміністративних судів України 22.10.10 № 55 (зі змінами);

- обговорення звернення суддів Євпаторійського міського суду Автономної Республіки Крим стосовно безпідставного внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань відносно суддів за заявами громадян, які не згодні з прийняттям процесуальних рішень;

- обрання до відзначення суддів відзнаками Вищого адміністративного суду України працівника з нагоди святкування Дня Конституції України;

- організація роботи Сумського окружного адміністративного суду у період проходження виборчого процесу з проміжних виборів до Сумської обласної ради, які відбудуться 14.07.2013;

- обрання делегата на конференцію суддів адміністративних судів України.

Також, впродовж І півріччя 2013 року зборами суддів суду обговорювались питання внутрішньої діяльності суду та приймались відповідні рішення з обговорюваних питань. Порядок та строки скликання зборів суддів, встановлені ст. 115 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», не порушувались.

Сумським окружним адміністративним судом був проведений аналіз здійснення правосуддя та забезпечення розгляду звернення громадян за 2012 рік.

Згідно наказу Вищого адміністративного суду України № 32\0\15-09 від 21.04.2009 до Харківського апеляційного адміністративного суду щомісяця надсилаються інформаційні довідки щодо навантаження на суддів Сумського окружного адміністративного суду.

Протягом І півріччя 2013 року проводились узагальнення причин порушення строків розгляду справ та аналізувалися причини скасування апеляційною та касаційною інстанціями прийнятих Сумським окружним адміністративним судом рішень та аналіз строків розгляду справ з обговоренням на оперативних нарадах суддів.

Впродовж І півріччя 2013 року порушень термінів виконання завдань, пов’язаних з обліково-статистичною роботою суду, виявлено не було; до дисциплінарної відповідальності працівники апарату суду, які здійснюють обліково-статистичну роботу, не притягувались.

З метою забезпечення підвищення кваліфікації суддів окружних адміністративних судів було проведено навчання в Національній школі суддів України, а саме:

01.04.13-12.04.13 – підготовка суддів окружних адміністративних судів, призначених на посаду судді вперше.

У І півріччі 2013 року суддями Сумського окружного адміністративного суду було прийнято участь у тематичних семінарах, тренінгах та конференціях, організованих Радою суддів адміністративних судів України, Вищим адміністративним судом України та Харківським апеляційним адміністративним судом, а саме:

- розширене засідання зборів суддів «Про стан організації та здійснення судочинства Харківським апеляційним адміністративним судом, Харківським, Полтавським та Сумським окружними адміністративними судами за 2012 рік»;

- регіональний семінар, який проводився Вищим адміністративним судом України спільно з Представництвом Міжнародної організації з міграції в Україні в рамках проекту «Україна як країна призначення. Зміцнення потенціалу адміністративних судів та міліції міграційного контролю»;

- семінар з питань:

1) Основні положення Закону України «Про державну службу» від 17.11.2011          № 4050-VI.

2) Особливості розгляду адміністративних справ, пов’язаних із земельними відносинами.

3) Підсудність справ за позовами органів та посадових осіб прокуратури до органів місцевого самоврядування у сфері земельних відносин.

4) Судовий контроль в порядку статті 267 Кодексу адміністративного судочинства України.

5) Особливості розгляду адміністративних справ за позовами прокурора з урахуванням змін, внесених до чинного законодавства протягом 2012 року.

- семінар з питань:

1) Застосування положень розділу ІІІ Податкового кодексу України щодо справляння податку на прибуток підприємств.

2) Застосування норм Закону України  «Про державну реєстрацію юридичних осіб  та фізичних осіб-підприємців» щодо підстав їх припинення.

3) Особливості розгляду справ щодо реалізації громадянами права на мирні зібрання.

4) Підсудність адміністративних справ, як визначальний елемент усієї організації адміністративного судочинства. Розмежування судочинства. Предметна підсудність адміністративних справ, як один із елементів адміністративної юрисдикції.

Організація роботи суду здійснювалась у І півріччі 2013 року відповідно до плану роботи Сумського окружного адміністративного суду на перше півріччя.

План роботи формується керівником апарату суду на підставі пропозицій начальників відділів згідно Положення про планування роботи Сумського окружного адміністративного суду, після чого затверджується головою суду.

Згідно плану проведення занять з підвищення кваліфікації працівниками апарату Сумського окружного адміністративного суду, затвердженого головою суду, були проведені заняття з питань:

- застосування Інструкції про порядок роботи з технічними засобами фіксування судового засідання, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України 16.11.2012 № 157;

- застосування пункту 2.8 Положення про автоматизовану систему документообігу щодо реєстрації адміністративних позовів. Визначення судді або колегії суддів для розгляду конкретної справи;

- застосування Інструкції з діловодства в апеляційних і місцевих адміністративних судах. Оформлення документів. Формування документів у справи;

- порядок прийняття та розгляду судових звернень громадян та здійснення контролю за їх розглядом. Розмежування звернень (запитів) відповідно до Закону України “Про звернення громадян” та Закону України “Про доступ до публічної інформації”. Особливості звернень суду України із судовим дорученням до іноземного суду;

- порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації та інформації, що становить суспільний інтерес, відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації” від 13 січня 2011 року № 2939 – VI;

- основні положення Закону України «Про державну службу». Вивчення основних положень Закону України “Про державну службу”. Проходження державної служби в органах судової влади. Прийняття на роботу державних службовців. Особливості прийняття на державну службу, порядок проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців;

- тлумачення антикорупційного законодавства (виконання вимог Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції»; Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо відповідальності за корупційні правопорушення»);

- застосування Інструкції з діловодства в адміністративних судах, затвердженої наказом ДСА України № 134 від 15.12.2008, зареєстрованої Міністерством юстиції України 23.01.2009 за № 68/16084, із застосуванням комп`ютерної програми «Документообіг спеціалізованих судів»;

- етичні основи судової діяльності та професійна етика працівників апарату суду. Застосування правил поведінки працівників суду, затверджених рішенням Ради суддів України від 6 лютого 2009 року № 33 тощо.

Висновки та узагальнення

 Проаналізувавши ведення обліково-статистичної роботи Сумським окружним адміністративним судом можна відзначити наступне:

         - суддями Сумського окружного адміністративного суду:

обговорюються питання роботи суду та узагальнення судової практики;

проводиться аналіз причин скасування апеляційною та касаційною інстанціями прийнятих Сумським окружним адміністративним судом рішень;

систематично аналізуються строки розгляду справ з виявленням причин можливого їх порушення.

-  за допомогою комп’ютерної програми «Діловодство спеціалізованого суду» забезпечується:

 належна реєстрація та автоматизований розподіл адміністративних справ;

 фіксування етапів проходження документів;

 

контроль за дотриманням процесуальних строків розгляду судової справи;

 видача судових рішень (копій) та формування виконавчих листів на підставі даних, що містяться в КП «ДСС»;

 відправка електронних копій судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень;

 надання в установленому законом порядку інформації про стан розгляду справ;

 формування звітності суду про стан здійснення судочинства.

 З метою покращення якості та ефективності обліково-статистичної роботи необхідно максимально автоматизувати заповнення статистичних карток, внаслідок чого вдосконалиться програмно-технологічне забезпечення обробки та формування звітів

 Враховуючи усі показники, можна зробити висновок, що обліково-статистична робота у Сумському окружному адміністративному суді на протязі І півріччя 2013 року здійснювалася на належному рівні.

 

 

Голова суду                                                                                    М.М. Шаповал

  

Вик. Сєнашенко К.В.

(0542)608275